FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna med svar.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Reklamation

Om du behöver reklamera en vara till oss kan du anmäla din reklamation via mejl: reklamation@biovisor.se. Märk ditt mejl med reklamation i ämnesraden. För att din reklamation ska kunna behandlas så fort som möjligt ber vi dig att ange så mycket information som du kan om felet samt bilder om möjligheten finns. Skicka även med ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter. Om vi behöver någon ytterligare information så kommer vi att kontakta dig.

Frakt och leverans

 Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Ångerrätt och retur 

 Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Före retur eller byte ska du alltid göra en anmälan till vår mejl ehandel@biovisor.se där det klart måste framgå att du har ångrat dig och vill skicka tillbaka din vara. Märk mejlet med retur i ämnesraden. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Du har inte ångerrätt om:
Produkten använts under ångerfristen eller förseglingen brutits på produkten. Med försegling avses även teknisk plombering. När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Returer:
Returer sker på din egen bekostnad om inte varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Returadress: Lindövägen 75, 602 28, Norrköping, Sverige

Vad är skillnaden mellan ett munskydd (IIR) och ett andningsskydd (FFP)?

Munskydden (IIR) är avsedda för att skydda mot droppsmitta men också för att minska risken för överföring av smittsamma partiklar från dig till personer i din omgivning.
Andningsskydden (FFP) är avsedda för att skydda mot luftburen smitta, det skyddar dig mot överföring av smittsamma partiklar och/eller andra partiklar från omgivningen.

Vad är skillnaden mellan FFP2 med ventil och utan ventil?

Vi har två varianter av andningsskydd, ett andningsskydd med ventil som filtrerar luften som du andas in och skyddar dig mot smittsamma partiklar från omgivningen. Ventilen ger också en komfort då luften enklare passerar in och ur andningsskyddet vilket gör att det känns lättare att andas. Sedan har vi ett andningsskydd utan ventil som då skyddar dig från smittsamma partiklar men även andra att smittas av partiklar från dig.